02-06 1e dag van de rondreis

2 juni 2014 - Sukabumi, Indonesië

Gisteravond met Marco en Tinny afgesproken dat zij zolang wij wegwaren in onze hotelkamer sliepen, konden ze s'morgens lekker ontbijten en had Lony ook wat toezicht want die was nog steeds van de benauwde en warm douchen is natuurlijk ook niet te versmade.

Op de1e dag van onze reis, werden precies om 9.00 opgehaald door Agus onze gids en Ita de chauffeur, hebben de 1e dag gelijk veel gezien mooie bergrit met mooie vergezichten. Maar wat een wegen, ik zeg ik herhaal ik zal nooit maar dan ook nooit meer over onze wegen klagen. Wat een kuilen sommige zo breed als de weg. Eerst moesten we naar Bogor want daar was het bedrijf van Rachman dat bedrijf bleek dus een wajangpoppen werkplaats te zijn en het was natuurlijk de bedoeling dat je er 1 kocht, wij dus niet want het paste niet in ons interieur. Toen naar het reisburo (hahahaha) net zo breed als een deur met daarachter een buro en of ik maar even wilde betalen. Dat was leuk want ik had niet genoeg geld want zaterdag en zondag zijn de banken gesloten, dus afgesproken dat we aan het eind van de rit de andere helft zouden betalen.Via een binnenweg naar het gasthuis van onze gastheer nou ja gasthuis waar het voor door moet gaan zeer primitief door vermoeidheid zullen we slapen maar ik ken iemand die gillend gek zou worden als ze dit zal zien. Op weg hierheen nog gestopt voor de waterval hebben die maar van ver bekeken want 1 uur naar beneden en dezelfde weg terug waarschijnlijk 1,5 a 2 uur zou te veel zijn.

Hier aangekomen koffer neergezet en gelijk onder toezicht van de zoon des huizes naar de warmwater bronnen dat bleek al gauw geen succes want een tocht dwars door de rijstvelden is behoorlijk glad en bijna niet te doen bleek ook wel want bij een afdaling gleed ik uit en ineens waren de bronnen ver weg viel in zo een geul met water zeiknat en behoorlijke schaafwonden dus gewoon weer terug naar ons 0,0005 sterrenhotel. Onze kokkin de vrouw van de eigenaar kookt nog op houtblokken dus het zal wel even duren voordat we gaan eten en hopen dat het morgen anders is.

1. Piet en an:
    7 juni 2014
    daar sta je dan met je goed getrainde lichaam,misschien waren bergschoenen een uitkomst geweest???
    maar zorg wel dat jullie heel thuis komen.
    tot ziens